Ο Ράσελ Κρόου δυσαρεστεί τους Έλληνες της Αυστραλίας.


Με το σκηνοθετικό ντεμπούτο του, «The Water Diviner», ο Ράσελ Κρόου φαίνεται πως θίγει ένα λεπτό ζήτημα των Ελλήνων της Αυστραλίας.
Μετά από ένα Όσκαρ ερμηνείας (για τον «Υπέροχο Άνθρωπο» του Ρον Χάουαρντ) και σχεδόν 20 χρόνια καριέρας, ήρθε η ώρα του Ράσελ Κρόου να περάσει και πίσω από την κάμερα, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών συναδέλφων του (από την Τζόντι Φόστερ και τον Τζόρτζ Κλούνεϊ μέχρι τα πρόσφατα παραδείγματα των Ράιαν Γκόσλινγκ και Μπράντλεϊ Κούπερ).

Το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τίτλο «The Water Diviner», στην οποία θα πρωταγωνιστεί ο ίδιος με την Όλγα Κιριλένκο, αφορά την ιστορία ενός άνδρα που ταξιδεύει από την Αυστραλία στην Τουρκία για να βρει τους τρεις χαμένους του γιους.
Οι πρώτες αντιδράσεις από την πλευρά των Ελλήνων της Αυστραλίας μετά την ταινία την χαρακτηρίζουν ως «περίεργη», «αηδιαστική», «ψευδής και άχαρη». Ποιος όμως ο λόγος;
Η ταινία αφηγείται την εκστρατεία ενός στρατιωτικού σώματος που απαρτίζονταν από Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς στρατιώτες στην ευτύτερη περιοχή της Καλλίπολης.
Το τρέιλερ της ταινίας
Το σενάριο της ταινίας, που έγραψε -βασισμένο σε βιβλίο του- ο Άντριου Αναστάσιους, εγείρει ερωτήματα έτοιμα να προκαλέσουν διαμάχες, τα οποία διατυπώνονται κυρίως από τον ιστορικό δρ. Παναγιώτη Διαμαντή, καθώς οι τουρκικές δυνάμεις στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης παρουσιάζονται εδώ ως σφαγιαστές των αιχμάλωτων αυστραλιανών στρατιωτικών δυνάμεων, με ιστορικές πηγές να υποστηρίζουν την αντίθετη άποψη.
Μέσα στους «σφαγιαστές», πλην των Τούρκων, εννοούνται ή εμφανίζονται και ντόπιοι Έλληνες και Αρμένιοι της περιοχής, ως «Στρατός του Σατανά» και εχθροί των Αυστραλών, ενώ οι εκκλησίες τους απεικονίζονται ως φυλακές ή και κτίρια συγκέντρωσης.
«Πρώτα από όλα κανένας Αυστραλός δε θα μπορούσε να περιηγηθεί στην Ανατολία το 1921, όταν η Τουρκία ήταν ένας εξαιρετικά εχθρικός κι επικίνδυνος τόπος για τους ξένους», σημειώνει ο δρ. Διαμαντής.
«Δεύτερον, ποιος είπε ότι οι Ελληνες των περιοχών αυτών δεν ήταν ιθαγενείς; Ο κύριος Κρόου θα πρέπει να ξεκινά την ταινία ζητώντας συγγνώμη από τους Αρμένιους, τους Ασσύριους και τους Ελληνες καθώς ξεκάθαρα δεν γνωρίζει ότι κατοικούσαν εκεί επί χρόνια.
Τρίτον, οι Έλληνες ήταν σύμμαχοι των Αυστραλών και Νεοζηλανδικών δυνάμεων. Πάρα πολλοί επιζώντες έχουν ομολογήσει ότι κρύφτηκαν σε σπίτια Ελλήνων, φυγαδεύτηκαν από Ελληνες...» Και κάπως έτσι, πριν η ταινία κυκλοφορήσει και επίσημα στην Αμερική, έχει ξεσηκώσει μια θύελλα αντιδράσεων ιστορικού περιεχομένου εκ μέρους των Ελλήνων της Αυστραλίας.
Από την πλευρά του ο Κρόου σε συνέντευξή του, αναφέρει πως «100 χρόνια μετά, έχει φτάσει η ώρα όλη αυτή η μυθολογία να ωριμάσει και να ειπωθεί όπως τόσα χρόνια δεν λεγόταν».



Share on Google Plus

About Kostas Kostas

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.