Το 1/4 περίπου των δαπανών των τουριστών της Αθήνας ξοδεύεται για shopping, αφού από τα 110,5 ευρώ που δαπανά ο επισκέπτης της ελληνικής πρωτεύουσας καθημερινά, ποσό 32 ευρώ αφορά τα ψώνια. Για αξιοθέατα και διασκέδαση ο τουρίστας της Αθήνας δαπανά 17,5 ευρώ για εστιατόρια και καφέ 38,8 ευρώ και για άλλες δραστηριότητες 22,5%. Την ίδια στιγμή, για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύεται στο ξενοδοχεία 3 ευρώ ξοδεύονται στην Αθήνα.
Την ίδια στιγμή, οι 550 χιλ. επιπλέον διανυκτερεύσεις (δωματίων) ξένων τουριστών του 2014 στην Αττική υπολογίζεται ότι είχαν μία θετική οικονομική επίπτωση της τάξεως των 170,7 εκατ. ευρώ.
Τις δαπάνες μέτρησε η εταιρεία gbr consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών- Αττικής και Αργοσαρωνικού, στο πλαίσιο της "Έρευνας Ικανοποίησης Τουριστών και Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής".
Ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας, δεδομένου ότι βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων τουλάχιστον την τελευταία διετία είναι ότι πάνω από 7 στους 10 επισκέπτες της πόλης ή αλλιώς ποσοστό 75% θεωρεί ότι είναι σημαντικό να είναι ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή. Επίσης ενδιαφέρον αποτελεί και το γεγονός ότι 6 στους 10 είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από τις προσδοκίες του με ''φιλικούς και εξυπηρετικούς ανθρώπους'' σε μία πόλη ''καθαρότερη από ό,τι περίμεναν'', αλλά ''παντού γκράφιτι και πολύ ζέστη''.
Η κουλτούρα, η συμπεριφορά των κατοίκων, η διασκέδαση και η αναψυχή βαθμολογούνται υψηλότερα από το 7,8/ 10 που είναι ο μέσος βαθμός της συνολικής εκτίμησης της πόλης, ενώ λίγο πάνω από τη ...βάση λίγο πιο πάνω από το 6 βαθμολογούνται οι χειρότερες επιδόσεις, στην ατμοσφαιρική ρύπανση, τη δημόσια καθαριότητα και την ηχορύπανση. Με 7,6/10 βαθμολογείται η σχέση ποιότητας τιμής στα ξενοδοχεία, 7,5 είναι η βαθμολογία για τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, ενώ οι εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων αξιολογούνται με 8,4.
Ως προς τους επισκέπτες της πόλης 1 στους 2 (47%) προέρχεται από την Ευρώπη και ακολουθεί με ένα 30% η Αμερική. Ο σκοπός του ταξιδιού είναι σε ποσοστό 76% η αναψυχή, με ένα 74% αυτών των τουριστών να την προτιμά για τους αρχαιολογικούς της χώρους και το πολιτιστικό περιβάλλον και ακολουθεί με ένα 28% η γαστρονομία διασκέδαση.
πηγη : newmoney.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου