Οι 26 σεξιστικές διαφημίσεις που έμειναν στην ιστορία..



Η διαφήμιση είναι τέχνη αλλά και η βασική μέθοδος που – είτε το θέλεις, είτε όχι – μπορεί να σε πείσει να αγοράσεις ένα προϊόν, έστω και μόνο για να το δοκιμάσεις.
Σύμφωνα με τους ειδικούς μία διαφήμιση είναι πετυχημένη όταν το κοινό τη συζητά, ανεξάρτητα του εάν αυτό γίνεται με θετικό ή αρνητικό τρόπο. Υπάρχουν, όμως και ορισμένες διαφημίσεις – 26 για την ακρίβεια – τις οποίες οι εταιρείες που τις χρησιμοποίησαν θα ήθελαν να τις έχουν ξεχάσει.
Ο λόγος; Το σεξιστικό περιεχόμενό τους, καθώς σε όλες οι γυναίκες παρουσιάζονται ως «περίεργο», «κατώτερο» και άλλα αντίστοιχα κοσμητικά επίθετα είδος. Το μόνο ελπιδοφόρο είναι ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι... παλιές, αν και η αναπαραγωγή συγκεκριμένων στερεότυπων τόσο για τις γυναίκες όσο και για τους άνδρες εξακολουθούν να εμφανίζονται στον κόσμο της διαφήμισης ακόμη και στις μέρες μας.
Heinz, 1950: Η διαφήμιση ξεκινά με το μότο: «Οι περισσότεροι σύζυγοι, στις ημέρες μας, έχουν σταματήσει να χτυπούν τις γυναίκες τους...»
Heinz, 1950: The ad begins, "Most husbands, nowadays, have stopped beating their wives ..."
Van Heusen, 1951: «Δείξε της ότι ο κόσμος ανήκει στον άντρα»
Van Heusen, 1951: "Show her it's a man's world."
Chase & Sanborn, 1952: Μία «ανάλαφρη» άποψη της ενδοοικογενειακής βίαςChase & Sanborn, 1952: This ad makes light of domestic violence.
Schlitz, 1952: «Μην ανησυχείς αγάπη μου, δεν έκαψες την... μπύρα»Schlitz, 1952: "Don't worry darling, you didn't burn the beer!"
Alcoa, 1953: Τα νέα καπάκια της εταιρείας δεν χρειάζονται «μαχαίρι για να ανοίξουν, ανοιχτήρι ή έστω τον σύζυγό σας»Alcoa, 1953: Alcoa Aluminum's bottle caps open "without a knife blade, a bottle opener, or even a husband."
Pitney-Bowes, 1953: Είναι τόσο εύκολο να το χρησιμοποιήσεις που μπορεί να το κάνει ακόμη και μία γυναίκα.Pitney-Bowes, 1953: It's so easy to use that even a woman with "no mechanical aptitude" can operate it.

Unilever, 1955: Μάντεψε ποιος έπλυνε όλα τα πιάτα;Unilever, 1955: Guess who does all the dishes?
Budweiser, 1956: «Η Budweiser έχει ικανοποιήσει περισσότερους συζύγους από οποιοδήποτε άλλο ρόφημα».
Budweiser, 1956: "Budweiser has delighted more husbands than any other brew ever known."
Drummond, 1959: Η γυναίκα είναι «βαρίδι».
Drummond, 1959: Woman are "a drag."
Kenwood, 1961: Γι' αυτό χρειάζονται οι σύζυγοι.
Kenwood, 1961: "That's what wives are for!"
Acme, 1963: Η πιο σημαντική ιδιότητα ενός καφέ είναι το πόσο ευχαριστεί έναν άντρα.
Acme, 1963: The most important quality in coffee is how much it will please your man.
Nesbit's, 1964: «Είσαι αρκετά γυναίκα για να αγοράσεις στον άντρα τη μουστάρδα του;»
Nesbit's, 1964: "Are you woman enough to buy a man's mustard?"

VW, 1964: «Οι γυναίκες είναι απαλές και ευγενικές, αλλά χτυπάνε τα πράγματα... Μπορεί να σπάσει την κουκούλα. Να τσακίσει την πόρτα. Ή να σκάσει το λάστιχο....».
VW, 1964: “Women are soft and gentle, but they hit things … She can jab the hood. Graze the door. Or bump the bumper …”

Dormeyer, 1966: Οι γυναίκες είναι απελπισμένες για ηλεκτρικές συσκευές και μπορεί να κλάψουν προκειμένου να τις αποκτήσουν.
Dormeyer, 1966: Wives are desperate for home appliances and will cry to get them.

Brown & Williamson, 1967: «Οι καλύτερες είναι αδύνατες και πλούσιες».
Brown & Williamson, 1967: "The best ones are thin and rich."

1968: Η American Airlines θέλει να σκέφτεσαι ότι η όμορφη αεροσυνοδός είναι κάποιοα όπως η μητέρα σου.
1968: American Airlines wants you to think of its attractive flight attendants as your mother.

Procter & Gamble, 1968: Το φεγγάρι δεν μπορεί να καθαριστεί μόνο του.
Procter & Gamble, 1968: The moon isn't going to clean itself.

Whitehall Labs, 1969: «Ο πονοκέφαλος της νοικοκυράς».
Whitehall Labs, 1969: "Housewife headache."

Muriel, 1969: Η Tipalet θέλει να ξέρετε ότι τα τσιγάρα φτιάχτηκαν για τους άνδρες, αλλά αμέσως ελκύουν τις γυναίκες.
Muriel, 1969: Tipalet wants you to know that cigarettes are made for men, but instantly attractive to women.

1969-1970: Ο Jell-O δεν πιστεύει ότι μία γυναίκα μπορεί να κατανοήσει την έννοια της ιεραρχίας στη δουλειά.
1969-1970: Jell-O doesn't think a woman can understand office hierarchies.

1970: Η Datacomp κατασκεύασε ένα computer που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας... ακόμα και οι γυναίκες!
1970: Datacomp has a computer anyone can use ... even women!

General Mills, 1970: «Κράτα το σπίτι....».
General Mills, 1970: "Keep up with the house ... "

Dacron, 1970: «Είναι ωραίο να έχεις ένα κορίτσι κάπου στο σπίτι».
Dacron, 1970: "It's nice to have a girl around the house."

Mini, 1971: «Κάνει την οδήγηση τόσο εύκολη όσο τον ύπνο. Κοιμήσου αγάπη μου...»
Mini, 1971: The caption below the ad reads, "It makes driving as effortless as sleeping. Sleeping, Luv ... "

Brown, 1973: «Ο σωτήρας της συζύγου!».
Brown, 1973: "It's a wifesaver!"
1974: Η Weyenberg Shoes πιστεύει ότι η θέση της γυναίκας είναι στα... πόδια ενός άντρα.
1974: Weyenberg Shoes thinks women belong at men's feet.

πηγη  : newmoney.gr
Share on Google Plus

About typo spor

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου