Ο ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΚΚΑΛΗΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΛΙΜΑΝΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ»


Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης πραγματοποίησε ομιλία στο Διεθνές Συνέδριο: «ΛΙΜΑΝΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ – Περιβάλλον, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα» με θέμα: «ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»  που διεξήχθη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ε.Β.Ε.Π.

Το Συνέδριο διοργανώθηκε από το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά, την υποστήριξη του Ε.Β.Ε.Π. και τη συνεργασία του «ΔΑΦΝΗ».

Τα βασικά σημεία της ομιλίας του κ. Κόκκαλη είναι τα εξής:

«Αυτή τη στιγμή είμαστε αντιμέτωποι με μία ανθρωπιστική κρίση. Στο λιμάνι του Πειραιά, χθες το βράδυ είχαμε περίπου 3.500 πρόσφυγες, οι οποίοι διανυχτέρευσαν υπό βροχή και μερικοί εξ αυτών έμειναν στους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού. Δυστυχώς προσπαθούμε να διαχειριστούμε κοινωνικά, με έναν τρόπο καινοτόμο αυτή την κατάσταση. Αυτό αποδεικνύει πόσο σύνθετο είναι το λιμάνι ως χώρος.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι το θέμα του επενδυτικού και στρατηγικού σχεδιασμού και αυτό σχετίζεται με την ανάπτυξη».

«Η πόλη του Πειραιά δημιουργήθηκε το 480 π. Χ. από την Αθηναϊκή Δημοκρατία, προκειμένου να φιλοξενήσει την πρωτοπορία στη ναυσιπλοΐα. Αυτό που βλέπετε είναι μια Αθηναϊκή τριήρης. Είναι μία θαλάσσια πρωτοπορία. Είναι δηλαδή ένα πολεμικό σκάφος το οποίο ήταν δύο φορές πιο ταχύ από οποιοδήποτε άλλο  έπλεε εκείνη την εποχή. Το 480 π. Χ. αποφάσισε η Αθήνα να αλλάξει το σκηνικό του πολέμου από χερσαίο σε θαλάσσιο. Για να το κάνει αυτό δημιούργησε τον Πειραιά. Έκανε τα μέγιστα στις λιμενικές εγκαταστάσεις. Χρειάστηκε να οικοδομήσει περίπου 108 σημεία ελλιμενισμού για αυτά τα σκάφη, γιατί έπρεπε να βγαίνουν  από το νερό στο μέσον του χειμώνα. Επίσης δημιουργήθηκε ουσιαστικά το μεγαλύτερο κέντρο εφοδιασμού που ήταν η Σκευοθήκη του Φίλωνα. Ήταν το μεγαλύτερο κτίριο στην Αθηναϊκή Δημοκρατία».

«Αυτό λοιπόν ήταν ουσιαστικά η δύναμη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Κατά τη γνώμη μου έτσι γεννήθηκε ακριβώς η σύγχρονη Δημοκρατία, όπως τη γνωρίζουμε.
Η περιοχή του Πειραιά ευδοκίμησε και άνθισε μέχρι τα χρόνια του Ιησού. Μέχρι το 80 μ. Χ.  Μετά είχαμε την αναγέννηση της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον Πειραιά να γίνεται το σημείο εισόδου για τη βιομηχανική επανάσταση στην Ελλάδα. Και οτιδήποτε είναι ευρωπαϊκό στην Ελλάδα, ήρθε δια του Πειραιά. Έγινε το κέντρο της βιομηχανικής παραγωγής στην Ελλάδα. Εδώ στον  Πειραιά είχαμε τον πρώτο ηλεκτρισμό, την πρώτη προμήθεια νερού, τα πρώτα ποδήλατα και όλα τα σύγχρονα μέσα, τα οποία δια του Πειραιά και μέσω του Πειραιά και της βιομηχανικής παραγωγής, διαδόθηκαν μέχρι το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο, που είχαμε το βομβαρδισμό από τους συμμάχους της πόλης. Το 65% της βιομηχανικής παραγωγής της Ελλάδας ήταν στον Πειραιά και οι τεράστιες ποσότητες καινοτομικών προϊόντων ήταν απόδειξη επιχειρηματικότητας. Και βεβαίως πάρα πολύ μεγάλα κοινωνικά κινήματα, τα οποία συνδέθηκαν με την εταιρικότητα του εικοστού αιώνα. Η ελληνική ναυπηγική κοινότητα εδραιώθηκε μετά τον πόλεμο. Η πλοιοκτησία   δημιουργήθηκε γύρω από μια μεγάλη δεξιότητα που αναπτύχθηκε. Και έτσι κατάφεραν να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως σε σκάφη μεταφοράς».


«Ο Πειραιάς λοιπόν είναι μία πόλη, που δομήθηκε πάνω στην πρωτοπορία δια μέσω των αιώνων και γύρω από ένα λιμάνι. Τι κάνουμε λοιπόν εδώ και πως θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τον 21ο αιώνα και τις διάφορες πρωτοπορίες στην θαλάσσια βιομηχανία και τη ναυσιπλοΐα και αυτό που αποκαλεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, το πλαίσιο γαλάζιας ανάπτυξης στην οικονομία και τις επενδύσεις; 

Ξεκινήσαμε περίπου δύο χρόνια πριν, είχαμε ουσιαστικά τον διαγωνισμό για την γαλάζια ανάπτυξη και την καινοτομία. Αυτοί ήταν οι πρώτοι νικητές. Ήταν ένας διαγωνισμός για  νεοφυείς επιχειρήσεις. Η στόχευση ήταν ακριβώς αυτή, δηλαδή νεοφυείς επιχειρήσεις στην θαλάσσια οικονομία. Οι πρώτες ομάδες ενθαρρύνθηκαν να αναπτύξουν ιδέες και κατόπιν τους προσφέραμε την δυνατότητα «επώασης»  του προγράμματος μέσα από μια θερμοκοιτίδα. Η πρώτη  ομάδα πήρε βραβείο από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή πέρυσι, εδώ, στον Πειραιά. Εκτός από τον διαγωνισμό είχαμε επίσης προσφέρει ενθάρρυνση και στήριξη και συγκεντρώσαμε την προσοχή μας σε κάθε λογής διαγωνισμό πρωτοπορίας. Ξεκινήσαμε το «start up weekend Piraeus». Εδώ σ’ αυτήν την αίθουσα ουσιαστικά ανελήφθη αυτή η πρωτοβουλία και μπορέσαμε να «συγκεράσουμε» τις συναφείς επιχειρήσεις  με την ναυπηγική και την ναυτιλιακή κοινότητα». 


«Είχαμε επίσης ένα διαγωνισμό σε κρουαζιερόπλοιο και εκεί οι νέες αυτές επιχειρήσεις είχαν τη δυνατότητα να ψάξουν και να αναζητήσουν διάφορες λύσεις. Υπήρχαν συνεργασίες με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου και υπήρχε ουσιαστικά το πλοίο το οποίο εστιάστηκε στην μετανάστευση και εκεί αναζητήθηκαν λύσεις για το μεταναστευτικό που αποτελεί πρόβλημα θαλάσσιας ασφάλειας για την Ελλάδα και πρόβλημα βεβαίως απορριμμάτων και λυμάτων. Ξέρετε ότι έχουμε 200.000 πλαστικά σκάφη και περίπου μισό εκατομμύριο τέτοια σκάφη πλαστικά στα νησιά. Αυτή η εταιρία λοιπόν που δημιουργήθηκε, η νεοφυής, είναι τώρα στο Βερολίνο και εργάζεται εκεί.

Εδώ βλέπετε το xyz. Αυτή είναι μια ομάδα γαλάζιας ανάπτυξης, μια από τις δικές μας ομάδες και συνδεθήκαμε με το λιμάνι του Ρότερνταμ. Θεωρούμε ότι είναι ο μεγαλύτερος επιταχυντής, για τις νεοφυείς επιχειρήσεις στο θαλάσσιο τομέα, Χαιρόμαστε πάρα πολύ που η ομάδα αυτή xyz βρίσκεται εκεί και προσπαθούμε να δώσουμε την ευκαιρία σε νέους επιστήμονες και όχι μόνο να προοδεύσουν».

«Εργαζόμαστε επί δύο χρόνια πριν ουσιαστικά επιτύχουμε την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τέτοιου είδους εγχειρήματα, διότι θέλουμε να αναπτύξουμε το ανθρώπινο οικοσύστημα. Τα τελευταία δύο χρόνια τα περάσαμε συνδέοντας ανθρώπους, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την καινοτομία και τις θαλάσσιες μεταφορές συνδέοντας τα τοπικά Πανεπιστήμια, το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου και την τοπική βιομηχανία. Έχουμε επικοινωνία και αλληλεπίδραση με την ναυτιλιακή κοινότητα. Έχουν αναπτύξει αυτά που συνιστούν τις προϋποθέσεις για το περιβάλλον της πρωτοπορίας και αυτό είναι ουσιαστικά το ανθρώπινο οικοσύστημα, η σχέση μεταξύ των ανθρώπων, η ροή της πληροφορίας και όλα αυτά γύρω από την γαλάζια καινοτομία».

«Θέλουμε ο Πειραιάς, η ναυτιλιακή πρωτεύουσα της Ελλάδος να εστιάσει και να γίνει γνωστή ως ο τόπος στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη ή στην νότια Ευρώπη όπου πάει κανείς για να αναζητήσει καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές. Έχουμε τις δεξιότητες, έχουμε την νοοτροπία που χρειάζεται και έχουμε και τους ανθρώπους που θα παράγουν καινοτομία.
Θα ήθελα τώρα να σας μιλήσω για μια δράση αστικής καινοτομίας που θα υποβάλλουμε για χρηματοδότηση στη Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής  μέχρι το τέλος του Μαρτίου. Προσπαθούμε να οικοδομήσουμε τη φυσική, αν θέλετε, δεξιότητα που θα μας επιτρέψει να φιλοξενήσουμε το ανθρώπινο οικοσύστημα.

Θέλουμε να στοχεύσουμε σε χρηματοδότηση που θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον εξοπλισμό με έναν τρόπο πολύ προοδευτικό για τον 21ο αιώνα και να δημιουργήσουμε ένα χώρο για την θαλάσσια βιομηχανία, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν τρισδιάστατα να εκτυπώνουν μέρη πλοίων ή αγκίστρια αλιείας κλπ ή ότι θέλουν. Θέλουμε αυτήν την οικονομία να την φέρουμε, αν θέλετε, στο πλαίσιο μιας οικονομίας, η οποία έχει 50% ποσοστό ανεργίας στους νέους ανθρώπους. Αυτή είναι μια πρωτοπορία η οποία ενστερνίστηκε από όλους όσους την άκουσαν. Οι άνθρωποι εδώ στον Πειραιά καταλαβαίνουν πολύ καλά τι σημαίνει να δημιουργεί κανείς αξία από την θάλασσα επί σειρά αιώνων και ελπίζουμε ότι αυτό θα τους δώσει μια ευκαιρία να μπουν στον 21ο αιώνα».

«Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την τεχνολογία με έναν τρόπο που θα επιτρέψει  τον μετασχηματισμό της οικονομίας σε μια οικονομία του 21ου αιώνα. Άρα, βασικά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να βοηθήσουμε να προάγουν το  μοντέλο της  οικονομίας του 21ου  αιώνα. 
Πιστεύουμε ότι η ναυσιπλοΐα και τα λιμάνια θα επενδύσουν πολύ στο μέλλον και θα ακολουθήσουν την μεταστροφή παραδείγματος της ψηφιακής οικονομίας στην οποία έχουμε μείνει λίγο πίσω στα λιμάνια. Είναι ένας χώρος με ραγδαία ανάπτυξη και θα θέλαμε να είμαστε κι εμείς παρόντες.


Θέλουμε να διερευνήσουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε προκειμένου να καταστήσουμε αυτό το λιμάνι ένα εύρωστο χώρο και πάλι,  ο οποίος θα σφύζει από καινοτομία. Ευχαριστώ πάρα πολύ». 
   

Share on Google Plus

About typo spor

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου