Οδηγούμε το Volvo XC40..

Τα λόγια της Σουηδής Αντιπροέδρου για την Έρευνα και Εξέλιξη, «τo ΧC40 θα είναι το πραγματικό δείγμα γραφής μας, όντας ένα γνήσιο SUV με το δικό μας DNA», περιγράφουν με τον καλύτερο τρόπο ό,τι εκπροσωπεί το μικρότερο μοντέλο της σειράς XC.

Οι φωτογραφίες δεν ξεκαθαρίζουν το μυστήριο, οπότε λαχταράς να προσγειωθείς στη Βαρκελώνη, να το δεις, να το αγγίξεις και να το δοκιμάσεις. Είναι σαφές πως έχουν δουλέψει σκληρά. Το παλεύουν πάνω στη νέα τους πλατφόρμα με τον κωδικό «CMA» (Compact Modular Architecture) εδώ και δέκα χρόνια, θα σου εκμυστηρευτούν με σημασία. Είναι περήφανοι, αλλά παραμένουν σεμνοί, όπως και το δημιούργημά τους. Δεν έκοψαν, έραψαν. Δεν πήραν ιδέες από εδώ και από εκεί. Ξέρουν ότι έχουν τα «Χ» και τα «Q» απέναντί τους, σέβονται το «3008» που κατέκτησε το COTY, ενώ κλείνουν το μάτι στο Evoque και δεν το κοιτάζουν λοξά, αλλά στα ίσια και παλικαρίσια.
Φιλόδοξοι; Ικανοί, είναι η απάντηση, και αν το XC90 ήταν το δείγμα και το XC60 η απόδειξη, το XC40 σφραγίζει την παρουσία τους στην πρώτη γραμμή. Σχεδιαστικά, παρά τις προφανείς αναφορές στα μεγαλύτερα αδέλφια της οικογένειας XC, το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο νεανικό και «ζωηρό». Κύρια χαρακτηριστικά το σχήμα του εμπρός καπό, της μάσκας-καταρράκτη και των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω, ενώ ενδιαφέρουσα στυλιστικά είναι και η διαμόρφωση της κολόνας «C». Στον ίδιο τόνο οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί, που φτάνουν έως και τις 21 ίντσες, καθώς και η σχετικά υπερυψωμένη οροφή, συνειδητή επιλογή που το χαρακτηρίζει, αφού δε θυμίζει προτάσεις της κατηγορίας που παραπέμπουν σε κουπέ. Από πλευράς διαστάσεων, το XC40 είναι κοντύτερο κατά 263 χλστ. σε σχέση με το XC60, δηλαδή στα 4.425 χλστ., με το μεταξόνιό του να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 2,7 μ. Αξιοσημείωτη για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Ανέρχεται με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση στα 460 λίτρα, χώρος που αυξάνεται, αν αξιοποιήσεις τη θήκη κάτω από το δάπεδο!
Στο εσωτερικό η αίσθηση είναι τυπική για μοντέλο της Volvo, με το βάρος να έχει δοθεί στη λειτουργικότητα, ενώ ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η ποιότητα των υλικών. Οι εκπλήξεις έχουν να κάνουν με την προσαρμογή της προσιτής πολυτέλειας που τους χαρακτηρίζει, σε μια κατηγορία όπου συνήθως βρίσκεις τα απαραίτητα, με την υπέρβαση ακόμα και για τα αυτονόητα να στοιχίζει. Από την πρώτη κιόλας ματιά, είναι σαφές πως έχει δοθεί προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Από τον TFT πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών έως και την οθόνη των 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, τα πάντα καταφέρνουν να δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση σε κάθε μετακίνηση, ενώ τη φιλοσοφία τους, συνδεδεμένη με την εντιμότητά τους, προδίδει η επιλογή τους τα παραπάνω να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.
Την ίδια στιγμή, το νέο XC40 προσφέρει μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση στην αποθήκευση μέσα στο αυτοκίνητο. Η ευφυής εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.
Όσον αφορά την τεχνολογία, το XC40 φέρνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι γνωστές από τις σειρές «90» και «60». Επιπρόσθετα, τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών, που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης.
Αξίζει να τονιστεί ότι το XC40 διαθέτει και το σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα, για την αποτροπή μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, όλοι ανήκουν στη γενιά Drive-E. Από το λανσάρισμα διατίθενται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με 250 ίππους (έκδοση Τ5) και ένας ίδιας χωρητικότητας ντίζελ (έκδοση D4) με 190 ίππους. Και οι δύο σε τετρακίνητες εκδόσεις μέσω ενός συστήματος με πολύδισκο συμπλέκτη της Haldex, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Αργότερα, η παλέτα των διαθέσιμων εκδόσεων θα ενισχυθεί και με εκδόσεις με μικρότερη ισχύ και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Με ενδιαφέρον αναμένεται τον Απρίλιο ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.5 απόδοσης 156 ίππων. Λίγο νωρίτερα θα διατεθεί στην αγορά και η έκδοση D3 με 2λιτρο ντίζελ των 150 ίππων, ενώ στο μέλλον θα προκύψει και το Τ4 με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης 200 ίππων.
Στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη ξεχωρίζουν οι αναρτήσεις, οι οποίες αποτελούνται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης από κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση. Το αυτόματο κιβώτιο είναι εκ των ων ουκ άνευ σε ολόκληρη την γκάμα, όπως φυσικά και η εγκάρσια τοποθέτηση των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων.
Βαρκελώνη in-out
Να οδηγείς στην Ισπανία και να προσπαθείς να προσαρμόσεις την εμπειρία στα ελληνικά δεδομένα... H φιλοσοφία της κατασκευής του σε παρασύρει, αφού μπροστά σου έχεις έναν πίνακα οργάνων που αντιπροσωπεύει ό,τι σε έχει ενθουσιάσει (ή αγχώσει) στην πλέον εξελιγμένη του μορφή και στις τέλειες διαστάσεις. Είναι το μέγεθος για όλους και για όλα. Δε θα φορτώσεις αποσκευές και επιβάτες, όπως στα «V», αλλά δεν πρέπει να στριμωχτείς, και στο τέλος, όταν το θελήσεις, θα πρέπει να ανταποκριθεί ώστε να οδηγήσεις.
Η κονσόλα δε σε τρομάζει πλέον και δεν την αντιμετωπίζεις με δέος. Θέλεις μάλιστα να την ψάξεις, να τη γνωρίσεις, να την καταλάβεις και να την αξιοποιήσεις. Επιλέγεις Comfort στο D4 και Sport στο Τ5. Το καθένα με την ιδιοσυγκρασία του, οπότε οφείλεις να σεβαστείς και να ταιριάξεις τα δικά σου «θέλω» με αυτά του αυτοκινήτου. Κάθεσαι τέλεια, και εννοείται πως είναι αποτέλεσμα συνειδητής, πολύ προσεγμένης δουλειάς το ότι έχεις στο χέρι ένα σύστημα διεύθυνσης που αλλού δε θα βρεις. Ο χαρακτήρας του κινητήρα με το αυτόματο 8άρι είναι γνωστός, και εδώ βέβαια το χέρι βρήκε το τέλειο γάντι, με το σασί να κάνει τη διαφορά. Στους μηχανικούς με άποψη έχουν «δοθεί» οι διαστάσεις που τους έχουν επιτρέψει να κάνουν τη διαφορά και να αποδώσουν το τέλειο οδηγικά σύνολο. Θα κερδίσει και αυτούς τους αυστηρούς που θεωρούν πως το Peugeot 3008 γέρνει, την ώρα που το Evoque τεμπελιάζει στην εντολή, όταν η Χ1 τούς πέφτει βαριά. Όσον αφορά τα των Σουηδών, το Γερμανό αυτοκράτορα που βρήκε αντίπαλο... δεν τον βλέπουν με τον 1.5, αλλά υπομονή. Σήμερα δοκιμάσαμε τα 2λιτρα, που έχουν και τα σωστά φρένα, και αν με το ντίζελ θέλεις να ζήσεις, είναι με τη βενζίνη που θέλεις να χαιρετήσεις και να εξαφανιστείς. Δε «σκοτώνει», όπως ο Τ6, αλλά έχεις να κάνεις με το GTi της κατηγορίας.
Με αυτόν τον κινητήρα δοκιμάζεις τις αντοχές των φρένων και αξιοποιείς τα paddles για να αλλάξεις ταχύτητες έχοντας επιλέξει τη σπορ ρύθμιση. Άλλωστε, μόνο τυχαία δεν ξεκίνησες με περίπου κόκκινο ντίζελ (φωτ.) αξιοποιώντας τον D4, που υπολείπεται στα μεγαλύτερα αλλά εδώ ταιριάζει απόλυτα, και κατέληξες στο λευκό με μαύρη οροφή. Στο τιμόνι του ψιθύρισες στον κ. Αλέξανδρο Κωστήρογλου της Volvo Cars Hellas: «Πάμε Ελλάδα;»... Απλώς νιώσαμε όμορφα και δεν το κρύψαμε.
Ιδιοφυΐες!
Οι Σουηδοί μηχανικοί δεν έχουν απλώς ιδέες, αλλά αποδεικνύονται και συνεπείς στο πλάνο τους. Η δημιουργικότητά τους επί του προκειμένου συναντά την εντιμότητα που λείπει ευρύτερα, και προκύπτει αποτέλεσμα-καθρέφτης του μεγέθους τους.
Το XC40, που συμπληρώνει την γκάμα των XC, είναι το καλύτερο Volvo, και είναι αυτό το σύνολο που καθορίζει πλέον τα στάνταρντ της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV. Το αναμένουμε τον Ιανουάριο στην Ελλάδα με τους καλούς 2λιτρους, και δε χρειάζεται πλέον το πλεονέκτημα του value for money για να το αποκτήσεις, αξιοποιώντας τους παραλογισμούς των Γερμανών στους έξτρα εξοπλισμούς. Ανταγωνιστικό, με ατού που ξεπερνούν τιμές σε όλα τα επίπεδα, αλλά συνδεδεμένα με την κουλτούρα του Πραγματικού, του Σύγχρονου Αυτοκινήτου για τον Πραγματικό Οδηγό.
Το δικό σας και «δικό μας», το γήινο 1.5; Είπαμε, τον Απρίλιο. Σε σχέση με το COTY; Ξεπερνάμε τη δεοντολογία και σχολιάζουμε: «Θα εκπλαγούμε αν δεν εκλεγεί»._ Σ. Χ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VOLVO XC40
ΜΟΝΤΕΛΟ   T4 AWD   D4 AWD
ΚΥΒΙΣΜΟΣ   1.969 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ   247 ίπποι/5.500 σ.α.λ.   190/4.000
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ   350 Nm/1.500 σ.α.λ.   400/1.750
ΚΙΝΗΣΗ   Στους τέσσερις τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ   Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ    Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ    Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.   4.425x1.863x1.652 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ   2.702 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ   460-1.336 λτ.
ΒΑΡΟΣ   1.684-1.733 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ   6,5 δλ.   7,9
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ   230 χλμ./ώρα   210
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ   7,1 λίτρα/100 χλμ.   5
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2   164 γρ./χλμ.   131
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Αποφυγή Ταράνδου
Volvo XC40 D4 Momentum / Ελαστικά: Continental PremiumContact 6. 235/50-19
Στα 62 χλμ./ώρα υποστρέφει ελαφρώς, χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ στα 70 χλμ./ώρα η υποστροφή γίνεται πιο έντονη και το αυτοκίνητο χτυπάει μια κορύνα. Η ανάρτηση δείχνει μαλακή, ιδίως στο εμπρός μέρος. Στα 67 χλμ./ώρα το XC40 παραμένει έντονα υποστροφικό, αλλά ολοκληρώνει τη δοκιμασία. Συνολικά έχει ασφαλή και ομοιογενή συμπεριφορά.
 
Volvo XC40 T5 R-Design / Ελαστικά: Pirelli Zero 245/45-20
Στα 65 χλμ./ώρα εμφανίζει λιγότερη υποστροφή από το Momentum και ολοκληρώνει τη διαδικασία. Στα 74 χλμ./ώρα υποστρέφει έντονα και ρίχνει μία κορύνα στην τρίτη στροφή. Στα 71 χλμ./ώρα ολοκληρώνει τη δοκιμασία. Ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι εύκολος, χάρη και στο καλό σύστημα διεύθυνσης.

πηγη : 4 Τροχοι
Share on Google Plus

About typo spor

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου