Η αποκατάσταση της χαμένης τιμής της Μαρίας Μαγδαληνής..

Εκείνος: Τι επιθυμείς;
Εκείνη:Να γνωρίσω τον Θεό
Εκείνος: Κι όμως έχεις αισθανθεί την παρουσία του Θεού.
Οι δυο τους είναι η πανέμορφη ηθοποιός Ρούνι Μάρα και ο γοητευτικός Γιοακίν Φίνιξ. Εκείνη υποδύεται την Μαρία Μαγδαληνή στην ομώνυμη ταινία που την Πέμπτη βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες, λίγες εβδομάδες πριν το Πάσχα στηριζόμενη στην βιογραφία της Μαγδαληνής που υπογράφει ο σκηνοθέτης της ταινίας Γκαρθ Ντέιβις. Πλάι της στο έργο, ο Γιοακίν, υποδύεται τον Χριστό.
Βέβαια, ένα σοκ το παθαίνεις με το που τον βλέπεις στην πρώτη σκηνή, καθώς ο Γιοακίν πέρα από το ότι σε πολλές σκηνές βρίσκεται συχνά σε ένταση χωρίς λόγο, δείχνει πολύ μεγάλος για τον συγκεκριμένο ρόλο.
Κάπως γερασμένος χωρίς να παύει να είναι ελκυστικός. Απλά στα 44 του, (28-10-1974) φαίνεται πολύ μεγαλύτερος από την ηλικία του, έτσι που να απέχει ακόμα περισσότερο από τα 33 χρόνια του Χριστού (αντίθετα είναι πολύ καλός στο “Δεν ήσουν ποτέ εδώ” που επίσης από σήμερα βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες)
Η Ρούνι Μάρα εκφραστική, αέρινη, απόκοσμη, (προς το τέλος της ταινίας μου θύμιζε την Ντέμι Μούρ στα νιάτα της), ιδανική ως Μαρία Μαγδαληνή από τα Μάγδαλα, και ως σύντροφος του Γιοακίν, αφού όπως έχει γίνει γνωστό οι δυο τους ερωτεύθηκαν κατα τη διάρκεια των γυρισμάτων και σήμερα είναι μαζί.
Η χημεία ανάμεσα τους φαίνεται έντονα σ΄ ‘ολο το έργο, ένα από τα υπέρ του, που όμως κατα τ΄άλλα, κυλάει άνευρο και επίπεδο, ήταν η πρώτη ταινία που είδα γύρω από τον Ιησού και την σταύρωση, όπου οι μεγάλες αβάσταχτες σκηνές του πόνου και των βασανιστηρίων περνούσαν χωρίς να σ΄αγγίξουν καθόλου!
Σ΄όλες αυτές τις σκηνές, ο σκηνοθέτης Γκαρθ Ντέιβις, κρατούσε μια απόσταση από τα τραγικά συμβάντα περιοριζόμενος σε μια συμβατική αφήγηση στερημένη από κάθε συναίσθημα!
Ηταν φανερό, πως δεν ήθελε να ξεφύγει από τον στόχο του, από το να αποδείξει δηλαδή πως η Μαγδαληνή μπορεί να ήταν μια αντάρτισσα αλλά ποτέ δεν υπήρξε πόρνη.
Για αυτό, άλλωστε, μέχρι το τέλος σχεδόν της ταινίας, δυο μόνο μαθητές του Ιησού, μας συστήνονται, ο Ιούδας ως “χαζοχαρούμενος’ νεανίας και ο Πέτρος που τον βλέπουμε ως αφρικανό να είναι βλοσυρός, καχύποπτος και γκρινιάρης: “Μας αποδυνάμωσες Μαρία όπως κι εκείνον τον ίδιο” γυρίζει και λέει κάποια στιγμή στην Μαγδαληνή.

 Ανάμεσα στους υπόλοιπους μαθητές, σε δυο τρείς ακόμα ακούστηκε τ΄όνομα τους λίγο πριν το τέλος της ταινίας.
Κατα τη γνώμη μου, ο Γκαρθ Ντέιβις, που τόσο καλά σκηνοθετεί το συγκεκριμένο έργο, έπεσε θύμα της επιθυμίας του να κάνει μια ταινία αποκλειστικά για την τιμή της Μαρίας Μαγδαληνής θέτοντας σε δεύτερο πλάνο την προδοσία την σταύρωση, και την ανάσταση, με το σκεπτικό πως μόνο έτσι θα πετύχει τον στόχο του.
Τα μαρτύρια όμως και η σταύρωση του Χριστού, δεν είναι δυνατόν να γίνονται το ντεκόρ μιας ταινίας!
 Μέσα από τα μάτια της Μαγδαληνής η ιστορία του Χριστού και των μαθητών
Στην “Μαρία Μαγδαληνή” παρουσιάζεται η ιστορία του Χριστού μέσα από τα μάτια της μοναδικής γυναίκας ανάμεσα στους μαθητές του, που μολονότι ζούσε σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία γεμάτη προκαταλήψεις, δεν δίστασε να αφήσει τα πάντα πίσω της για να ακολουθήσει τον Χριστό, γονείς, αδέρφια, σπιτικό. Γύρισε σ΄όλους την πλάτη, όπως θα έκανε μια σημερινή απελευθερωμένη γυναίκα, μια γυναίκα αντάρτισσα που ακολουθεί τα πιστεύω της και την καρδιά της χωρίς να σκέφτεται επιπτώσεις, σχόλια, απώλειες.
Αξίζει να σημειωθεί, πως και οι δικοί της κράτησαν μια στάση σπάνια για την εποχή τους, αντί δηλαδή να την ξεγράψουν με κατάρες και απειλές ακόμα και να την σκοτώσουν, έκλεισαν την τελευταία εικόνα από εκείνη με πόνο στην καρδιά τους.
Μαρία, ευλόγησε τους, γίνε τα χέρια μου!
Η ταινία έχει ως στόχο να βγάλει τη ρετσινιά της ιερόδουλης από την Μαγδαληνή, με λίγα λόγια να την αποκαταστήσει αποδεικνύοντας πως είναι ισότιμη με τους μαθητές του Χριστού. Η Μαγδαληνή που για χρόνια ο κόσμος την θεωρούσε μετανιωμένη αμαρτωλή, δεν υπήρξε ποτέ πόρνη αλλά μια δυναμική ιδιαίτερη παρουσία πολύ μπροστά από την εποχή της, η μοναδική γυναίκα ανάμεσα στους μαθητές του Ιησού και η πιο πιστή.
Μια νεαρή εβραία που εγκαστέλειψε την οικογένεια της όταν διαπίστωσε πως την προόριζαν για σύζυγο ενός μεγαλύτερου της χήρου κι από τη στιγμή βέβαια που την είχε συνεπάρει ένας γοητευτικός άντρας, περαστικός από το χωριό της, ο “υιός του Θεού” όπως επαναλάμβαναν οι μαθητές του που τον ακολουθούσαν.
Τον ακολούθησε κι εκείνη.Δεν άργησε να έρθει η στιγμή που ανάμεσα σ΄ένα πλήθος γυναικών που ο Ιησούς ευλογούσε γύρισε και της είπε::”Μαρία, ευλόγησε τες, γίνε τα χέρια μου”.

πηγη : kanaliena.gr -  κατερινα παπαγεωργιου
Share on Google Plus

About typo spor

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου