Τα σχέδια του ΟΛΠ A.E. (Cosco) όπως αυτά αποτυπώνονται στο master plan για το λιμάνι του Πειραιά, ειδικά αυτά που αφορούν την κατασκευή νέων προβλητών για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων, συναντούν τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων και συλλογικοτήτων της πόλης.
Οι 4 νέες θέσεις για τα κρουαζιερόπλοια-γίγαντες σχεδιάζεται να κατασκευαστούν στην Πειραϊκή μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και, σύμφωνα με τους πολίτες, για να γίνει αυτό θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε α’ φάση και, σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο που επίσης σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι, «η περιβαλλοντική καταδίκη του Πειραιά» θα είναι μη αναστρέψιμη.
Αυτός είναι ο λόγος που χθες στις 7 το απόγευμα, στο 54ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά (Ακτή Θεμιστοκλέους 330 και Σπυροπούλου), οι «Ενεργοί Πολίτες Πειραϊκής» και η Κίνηση Πολιτών «Λιμάνι Φιλικό στην Πόλη» διοργάνωσαν συνάντηση-ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα με στόχο, όπως αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση των δυο Κινήσεων, «να δούμε όλοι μαζί πώς θα αποτρέψουμε το παράλογο και εγκληματικό αυτό έργο. Η Βενετία και η Βαρκελώνη μάς δείχνουν τον δρόμο».
Ο Σωτήρης Αλεξόπουλος, μέλος και των δύο Κινήσεων, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», εξήγησε ότι με τις δράσεις τους -τις οποίες θα συνεχίσουν και θα επεκτείνουν- προσπαθούν να περιορίσουν τις επιπτώσεις του συγκεκριμένου σχεδίου για τη ζωή τους και την υγεία τους, σημείωσε πως δεν θίγεται μόνο η Πειραϊκή αλλά ολόκληρος ο Πειραιάς και επισήμανε ότι αυτό που ζητούν είναι να μην κατασκευαστούν οι προβλήτες γιατί απλούστατα δεν χρειάζονται, καθώς οι υπάρχουσες 10-11 θέσεις είναι υπεραρκετές.
Η αρχή του σχεδίου
Εξηγώντας το σκεπτικό του, ανέφερε ότι αυτό είναι ένα σχέδιο το οποίο προέκυψε πριν από περίπου 10 χρόνια, όταν η κρουαζιέρα ήταν σε άνθηση και όχι σε πτώση όπως είναι σήμερα, και είχε εξασφαλιστεί η επιδότηση από ΕΣΠΑ με 120 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο ενέταξε η Cosco στον πενταετή αναπτυξιακό σχεδιασμό της, ενώ τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προς όφελος των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Τόνισε επίσης πως ακόμα και αν στο μακρινό μέλλον η τουριστική βιομηχανία χρειαστεί νέες θέσεις για κρουαζιερόπλοια κοντά στην Αθήνα, αυτές δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν στην προτεινόμενη θέση, καθώς θα αλλοιώσουν με τρόπο μη αναστρέψιμο την ακτογραμμή και το τοπίο της Πειραϊκής Ακτής, που αποτελεί το μπαλκόνι της Αττικής στον Σαρωνικό, με αρχαιολογικό-τουριστικό ενδιαφέρον. Νέες θέσεις πρέπει να αναζητηθούν εκτός Πειραιά, στη Ραφήνα ή στην Ελευσίνα.
Σύμφωνα με τις Κινήσεις των Πολιτών, η επέκταση του λιμανιού σημαίνει:
● Τέλος στην ανάσα που δίνει η Πειραϊκή σε κατοίκους και επισκέπτες, καθώς στη θέση του ηλιοβασιλέματος θα βρίσκονται κρουαζιερόπλοια-γίγαντες.
● Τέλος στα μπάνια στα βράχια της Πειραϊκής, που θα γίνει λιμάνι (τα μπαζώματα των 7,5 εκατ. κυβ. μέτρων θα φτάσουν ώς τον Σταυρό).
● Αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ο Πειραιάς κατέχει ήδη τα πρωτεία στην Ελλάδα.
● Πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση.
● Τέλος στο ψάρεμα σε όλη τη γύρω περιοχή.
● «Θάψιμο» του Μνημείου του Θεμιστοκλή και της Σχολής Δοκίμων.
πηγη : efsyn.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου