Πως ιεραρχούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του εναλλακτικού καυσίμου, τι τους κερδίζει και τι τους αποθαρρύνει στην αγορά των νέων αυτοκινήτων.
Πως ιεραρχούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του εναλλακτικού καυσίμου, τι τους κερδίζει και τι τους αποθαρρύνει στην αγορά των νέων αυτοκινήτων.
«Όραμά μας είναι να εγκαταστήσουμε στη χώρα παραγωγικές μονάδες της
αλυσίδας της ηλεκτροκίνησης, να αναπτύξουμε βιομηχανία και να δημιουργήσουμε
θέσεις εργασίας» επισήμανε, πρόσφατα σε εκδήλωση για την ηλεκτροκίνηση
η Γενική Γραμματέας Ενέργειας, για να σημειώσει ότι η αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης,
ανοίγει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες, όχι μόνο σε επίπεδο δημιουργίας
βιομηχανίας, αλλά και σε θέματα ανάπτυξης λογισμικού, έξυπνων τεχνολογιών και
δικτύων ενέργειας, κ.ά.
Αυξάνονται οι ταξινομήσεις
Όπως επισήμανε, χάρη στο πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
που έχει θεσπιστεί, η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται σήμερα στις 8 χώρες της Ε.Ε.
που παρέχουν ένα πλέγμα κινήτρων, -άμεσων και έμμεσων- με στόχο την
αντικατάσταση των παλαιών, γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν μια θεαματική αύξηση στις ταξινομήσεις
ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που το ποσοστό
έφτασε στο 10%».
Βέβαια σε σχέση με την Γερμανία που πέρσι οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών
αυτοκινήτων πλησίασαν τις 400.000 (από 110.000 το 2019), ενώ οι δημόσια
προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι
γρήγοροι φορτιστές, απέχουμε πολύ. Όμως οι Έλληνες δείχνουν να κατανοούν όλο
και περισσότερο τα πλεονεκτήματα αν και παραμένουν διστακτικοί.
Τι θα αγόραζαν επομένως σήμερα αν επρόκειτο να διαθέσουν χρήματα για ένα
αυτοκίνητο; Σύμφωνα με την τελευταία πανελλαδική έρευνα της Focus Bari, η οποία
καταγράφει τις τάσεις αλλά και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, η πλειοψηφία
θα προτιμούσε υβριδικό. Ακολουθούν το ντίζελ και η βενζίνη με τον ηλεκτρισμό
να φιγουράρει στην τέταρτη θέση. Η ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας
αλλά και η περιορισμένη γκάμα μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά είναι μερικοί
από τους πρόσθετους λόγους που συνηγορούν στην απόρριψη των ηλεκτρικών
οχημάτων.
Πάντως η δημοσιότητα που έχει αποκτήσει το τελευταίο διάστημα η ηλεκτροκίνηση,
φαίνεται ότι έχει εμπλουτίσει το γνωστικό αντικείμενο των οδηγών. Έτσι εξηγείται
ότι ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνουν ότι είναι ενημερωμένοι για τα θέματα
των επιδοτήσεων ενώ ένας στους δύο «απλά το έχει ακουστά».
Όσο η κυβερνητική πολιτική παραμένει προσανατολισμένη στα εναλλακτικά καθαρά
καύσιμα και εφόσον οι κατασκευαστές αποφασίσουν να ρίξουν τις τιμές, υπάρχουν
βάσιμες ελπίδες ότι η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων θα μεγαλώσει.
Η μετάβαση νησιών όπως η Αστυπάλαια και η Χάλκη σε αυτόνομα ενεργειακά
συστήματα πράσινων μεταφορών μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος είναι άλλο
ένα δείγμα της αλλαγής κουλτούρας.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ο πιο δημοφιλής λόγος και για τους
Ευρωπαίους οδηγούς στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σε παρόμοια έρευνα αγοράς που διενεργήθηκε σε άλλες 9 χώρες από την YouGov,
φάνηκε ότι πάνω από τους μισούς (το 51%) έχουν κίνητρο από αυτό το ζήτημα.
Μόνο όμως το 6% το επιλέγουν ως μοναδικό κίνητρο. Το κόστος είναι ιδιαίτερα
εμφανές καθώς πάνω από τρεις στους δέκα (31%) αναφέρουν χαμηλότερο κόστος
λειτουργίας σε τομείς όπως η συντήρηση και η χρέωση, ενώ περισσότερο από το ένα
τέταρτο (27%) αναφέρει τα φορολογικά πλεονεκτήματα της κατοχής ή της μίσθωσης
ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αυτά τα πλεονεκτήματα ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από αγορά σε αγορά και μπορεί
να περιλαμβάνουν εκπτώσεις στον οδικό φόρο, απαλλαγές από τον ΦΠΑ και
εκπτώσεις.
Η έρευνα του YouGov δείχνει πάντως ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο πιθανό
να ανήκουν σε νοικοκυριά που διαθέτουν οχήματα διαφορετικών τεχνολογιών κάτι
που σημαίνει δεν είναι και τα μοναδικά οχήματα που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους.
Το 55% δηλώνει ότι έχει πάνω δύο ή και περισσότερα ΙΧ.
newmoney/ηλεκτροκίνησηΑλεξάνδρα Σδούκου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου