Ο νέος Πειραιάς: Όλα τα πρότζεκτ που αλλάζουν την πόλη..




 Eπιχειρηματικές πρωτοβουλίες, αναπλάσεις, επενδυτικές δραστηριότητες, ξενοδοχειακές αφίξεις, μουσεία και αξιοποιήσεις κτιρίων αναμένεται να δώσουν μια νέα πνοή στην πόλη του Πειραιά το επόμενο χρονικό διάστημα. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά μια νέα δυναμική και εισβάλλει για τα καλά στον νέο επενδυτικό χάρτη ως τουριστικός προορισμός, περνώντας σε μια περίοδο εξωστρέφειας και ανάπτυξης. Ήδη εμβληματικά έργα ολοκληρώνονται, ενώ άλλα ξεκινούν, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να εξελίσσεται σε μια σύγχρονη πόλη με ιδιαίτερη δυναμική και σε έναν τουριστικό προορισμό πολλαπλών στάσεων.

H LiFO μπήκε στο εσωτερικό των τριών σταθμών της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά

Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες – τέλος Αυγούστου παραδίδονται στο κοινό.


Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., έξι νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Μετά την παράδοση των τριών από τους έξι σταθμών, οι υπόλοιποι αναμένεται να δοθούν σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022. Όπως σημειώνει μιλώντας στη LiFO ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας: «Ο Πειραιάς προβλέπεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία μετρό, τραμ, προαστιακού αλλά και του λιμανιού. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της χάραξης της μεγαλύτερης γραμμής του μετρό, που είναι η γραμμή 3. Αναλογιστείτε τη σημασία των έργων αυτών, αφού πρόκειται να συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Ο στόχος μας είναι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν στο κοινό το καλοκαίρι του 2022. Συγκεκριμένα προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του φετινού Αυγούστου».


Είναι χαρακτηριστικό ότι με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις πενήντα πέντε λεπτά».

Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.


 

Να υπενθυμίσουμε ότι ειδικά οι σταθμοί Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο είναι ιδιαίτερης κατασκευαστικής δυσκολίας. Επ’ αυτού τονίζει ο κ. Κουρέτας: «Αρχικά, να σας πω ότι τα θεμέλια του σταθμού στον Πειραιά βρίσκονται σε βάθος περίπου τριάντα πέντε μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές προκλήσεις να είναι τεράστιες, αφού μιλάμε για έναν σχεδόν υποθαλάσσιο σταθμό. Προφανώς, ακολουθήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προφυλάξουμε το κτίριο-μνημείο του ΗΣΑΠ σε επίπεδο στατικότητας».


Την ίδια στιγμή, ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο, επισημαίνει ο ίδιος, «αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μουσειακούς σταθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μουσειογραφική μελέτη, θα περιέχει έξι ενότητες που σκοπό θα έχουν την ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού, κάτι αντίστοιχο κάναμε και στο Σύνταγμα ή στο Μοναστηράκι. Σε αυτήν τη θεματική έκθεση θα δεσπόζει το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα που θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Να υπογραμμίσουμε ότι ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων ευρημάτων. Παράλληλα, στο κέντρο του σταθμού θα κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Τέλος, μην ξεχνάτε και το αρχαίο δίκτυο των δεξαμενών ύδρευσης που ανακαλύφθηκαν από τους αρχαιολόγους. Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για έναν σταθμό-“ζωντανό μουσείο”, όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης. Επομένως, ο σταθμός, μόλις δοθεί σε λειτουργία, θα αποτελεί ουσιαστικά ένα “μουσείο” για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία αλλά και το τουριστικό της προφίλ.



Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος” μέσω της γραμμής 3 του μετρό θα έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα. 





 
Share on Google Plus

About bratsolis@yahoo.gr

Είμαστε Καθημερινά μαζί σας και Θέλουμε την Κρίση, την Κριτική, την Συμβολή την Υπόδειξη και τη Συμμετοχή σας.Το Portal μας typospor.gr είναι Ανοικτό σε όλους σας."Συνεχίζουμε να συντονιζόμαστε μαζί σας."Με το Μεράκι,την Ορμή και την “Τρέλα” του 1998.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου